دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1394 - 15:33

چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی در مجله ISI

«ارزیابی نرخ شکست شبکه‌های میان ارتباطی چند طبقه تحمل پذیر اشکال با استفاده از توزیع عمر ویبل» عنوان مقاله عضو هیات علمی و مدیر گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که در مجله ISI با ضریب تاثیر بسیار بالای 41/2 به چاپ رسیده است.
کد خبر : 41193

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در چکیده مقاله دکتر محسن جهانشاهی عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی آمده است:


شبکه‌های میان ارتباطی چند طبقه تحمل‌پذیر اشکال، نقش حیاتی را در کارایی سیستم‌های چند پردازنده بازی می‌کنند، که ارزیابی درست قابلیت اطمینان یکی از دغدغه‌های اصلی در این تحلیل این شبکه‌ها است. در بسیاری از موارد، هدف اصلی در تحلیل قابلیت اطمینان یک سیستم، محاسبه یک توزیع شکست برای کل سیستم بر اساس توزیع شکست مولفه‌های آن است. با این وجود، از آنجایی که این مسئله به عنوان یک مسئله­ NP-hard شناخته می‌شود، در هیچ یک از کارهای گذشته، ارزیابی دقیقی از نرخ شکست سیستم انجام نگرفته است. از این رو، هدف ما، بررسی این پارامتر برای شبکه‌های میان ارتباطی چند طبقه تحمل‌پذیر اشکال مختلف با استفاده از توزیع عمر ویبل، که یکی از توزیع‌های رایج مورد استفاده در قابلیت اطمینان، است.


در این مقاله، برای یافتن بهترین تکنیک تحمل‌پذیری اشکال، چهار گروه مهم از شبکه‌های میان ارتباطی چند طبقه­ تحمل‌‌پذیر اشکال مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت: شبکه‌ها با طبقات اضافی، شبکه‌های موازی، شبکه‌های غیر مسدود شونده قابل سازماندهی دوباره و شبکه‌های تکرار یافته. این مقاله به طور جامع همه ابعاد قابلیت اطمینان (ترمینال، همه پخشی و شبکه) را تحلیل می‌کند.


علاوه بر این، در این تحقیق، همه معادلات قابلیت اطمینان برای سایزهای مختلف شبکه محاسبه شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته